|
A gyerekek vlemnye a MultiLingua-ban tartott nyelvrkrl:
6. osztlyos kislny:
Nekem tetszettek a MultiCenteres rink, tbbek kzt azrt, mert nem mindig itt az iskolban kellett lni s tanulni, hanem kiprblhattunk ms tanulsi mdszereket is. A feladatok megrthetek voltak, s nekem a klnfle magnlejtszsok s legutbb az olvasmnyok tetszettek. Tetszett, hogy voltak humoros rszek is, s jtkok, mint pldul a kalandjtk. Viszont a keresztrejtvnyeket nem szerettem, taln mert elg nehezek voltak, br pontosan nem tudom, mirt. Az lsrendet nem baj, hogy bevezettk, mert gy figyelhettnk a feladatokra, de ennek ellenre szerintem jobb egy bartn mellett lni. Szerintem ms osztlyok is mehetnnek, mert nagyon j dolog mshogy tanulni egy kicsit.
6. osztlyos fi
MultiCenter.
Szerintem j volt s hasznos. n sokkal jobban lveztem, mintha szban s rsban csinltuk volna. Tetszett az, amikor a szavakat be kellett mondani a mikrofonba s kiadta a kiejts szzalkt. A kalandjtk is j lett volna, ha tbbet rtnk belle. A gyakorls rsznl szerintem tl sok a feladat. Ezrt, mire a vgre rek, mr nincs kedvem hozz, s koncentrlni sem tudok rendesen. Amikor a szvegrts volt magnrl, ott az els pr hallgats az nem annyira ment. De a vge fel mr sokkal jobban rtettem.
6. osztlyos kislny:
Nekem az tetszett benne, amikor a kiejtst lehetett gyakorolni, s nhny sznl akr 97% is volt. A nyelvtan rsze az nehz volt, az elejn mg csak ment, de volt, amikor csak 63%-ot rtem el. Az utbbi pr rban mr 90%-ot tudtam. A Reading-es rsze tetszett nagyon, mert volt benne humoros s rdekes szveg is. A kalandjtk a kedvencem. Meg is talltam egyszer a trgyat. Az is j volt benne, amikor kis film is volt a szveghez. Ami nekem nem annyira tetszett, de hasznos volt, amikor le kellett msolni a szveget a fzetbe, mert nem szeretek rni.
6. osztlyos kislny:
MultiCenter
Nekem ez az egsz program jobban tetszett, mint az iskolai kis szmtech. teremben. rdekesebb s sznesebb volt. n tanultam belle, fleg a mellknv fokozst. Nekem az tetszett a legjobban, amikor egy szveget meghallgattl, s voltak hozz krdsek, s meg lehetett nzni a jelentst, s elmondhattad te is a mondatot (mondjuk visszahallgatni nem volt egy nagy lmny). A msik dolog, ami nagyon tetszett, a szavak kiejtsnek a szzalkolsa volt. Szerintem j dolog volt elmenni, hogy msflekppen is tanuljuk az angolt.
6. osztlyos kislny:
Nekem tetszett a MultiCenter, mert tetszettek a feladatok. De n inkbb azt szerettem, amikor r lehetett beszlni (ezek tetszettek a legjobban). Meg amikor lehetett hallgatzni, az is tetszett. A teszteket meg a gyakorl rszeket mr nem annyira szerettem. A kalandjtk sem tetszett annyira, mert sokszor nem rtettem, hogy mit kell csinlni. Szerintem sokkal jobb, hogy nem az iskolban szmtgpeztnk, mert a MultiCenterben jtszunk s tanulunk is egyben. s az is j, hogy a kt rt nem az iskolban tltttk. gyhogy nekem nagyon tetszett.
|
A MultiCenterben tartott foglalkozsuk utn kerletnk tantnje a Tant jsgba 2003. prilisban rt cikket:
A MultiCenterben jrtunk
A XIII. kerleti Kk ltalnos Iskolban tantok. Az egyik tantestleti rtekezletnket a Lng Mveldsi Kzpontban tartottuk, hogy megismerjk az ott foly munkt. Nem is gondoltuk, hogy milyen fantasztikus dolgok vrnak itt rnk.
Felbaktattunk a legfels emeletre, s itt elkezddtt a varzslat. Odaltnk a szmtgpek el, s mg nem sejtettnk semmit. m egy gombnyoms, s ismt gyermekekk vltunk. Elbukkant kt segttrs, Puding s Habcsk, a kt kedves dn-gyerek, s az segtsgkkel megismerkedtnk nhny programmal. gy lltam fel, hogy ide mindenkppen elhozom az osztlyomat is!
Ktsgeim voltak, vajon a gyerekeket is elvarzsolja a hely? Engem knnyen rabul ejtett, hisz n nem lk minden nap a szmtgp eltt. De k? Nekik ez termszetes.
Az elre megbeszlt idpontban meg is rkeztnk a gyerekekkel. Nhny perces kedves beszlgets utn izgatottan foglaltk el a helyket a gpek eltt a bartsgosan berendezett teremben. Trelmesen (!) vgighallgattk a gpek kezelsre vonatkoz legfontosabb szablyokat, ezutn elindthattk a programot.
Nhny perc elteltvel minden ktelyem eloszlott. rdemes volt idejnni!
Az „let a Fldn” cm program elreptette ket messzi tjakra, sivatagba, serdbe, tengerek partjra.
A legaprbb feladat elvgzse utn is a leggyesebbnek rezhette magt minden kisgyerek. Te vagy a legjobb! Csak gy tovbb! gyes vagy! – bztatta ket Puding s Habcsk.
Kipirult arccal, mosolyg szemekkel krtk a tovbbi feladatokat, melyekbl akadt itt bsgesen.
Az llatok hangjainak felismersvel, sorrendjk megjegyzsvel a memrijuk fejldtt. A pillang kifejldst bemutat feladat interaktv mdon segtette ket a tananyag elsajttsban. Az llatoknak segthettek hazatallni lhelykre, mindekzben sok-sok dicsretet kaptak a kis dnktl. Egyms utn kvetkeztek az rdekes feladatok. De az id nagyon gyorsan elreplt, s fj szvvel kapcsoltk ki a gyerekek a szmtgpeket. Mikor jvnk legkzelebb? Sokkal tovbb maradjunk! - hangzott olyan gyerekek szjbl, akik naponta lnek otthon a sajt szmtgpk eltt.
Igen! A varzslat most is mkdtt!
Hol van ez a csudahely? Ez a MultiCenter. De mit is jelent a nv? A MultiCenter a vilg szmos orszgban alkalmazott oktat-fejleszt rendszer. Pedaggija a „Jtszva tanuls” kifejezssel jellemezhet. Itt szakkpzett pedaggus irnytsval minden tanul letkornak, egyni fejlettsgnek megfelel feladatot kaphat, sok-sok sikerlmnnyel fszerezve. Itt j lehetsg nylik a szabadid hasznos eltltsre is. Nagyon rlk annak, hogy ltezik ez a hely, amelyet a MTESZ hozott ltre s zemeltet a XIII. kerleti nkormnyzat tmogatsval, s remlem, hogy sok kollgm is tall a krnyezetben MultiCenter oktatsi kzpontot.
Zsmboki Jzsefn
Budapest XIII. kerleti
Kk ltalnos Iskola II.c osztlyfnke
|
|