|
A gyerekek véleménye a MultiLingua-ban tartott nyelvórákról:
6. osztályos kislány:
Nekem tetszettek a MultiCenteres óráink, többek közt azért, mert nem mindig itt az iskolában kellett ülni és tanulni, hanem kipróbálhattunk más tanulási módszereket is. A feladatok megérthetőek voltak, és nekem a különféle magnólejátszások és legutóbb az olvasmányok tetszettek. Tetszett, hogy voltak humoros részek is, és játékok, mint például a kalandjáték. Viszont a keresztrejtvényeket nem szerettem, talán mert elég nehezek voltak, bár pontosan nem tudom, miért. Az ülésrendet nem baj, hogy bevezettük, mert így figyelhettünk a feladatokra, de ennek ellenére szerintem jobb egy barátnő mellett ülni. Szerintem más osztályok is mehetnének, mert nagyon jó dolog máshogy tanulni egy kicsit.
6. osztályos fiú
MultiCenter.
Szerintem jó volt és hasznos. Én sokkal jobban élveztem, mintha szóban és írásban csináltuk volna. Tetszett az, amikor a szavakat be kellett mondani a mikrofonba és kiadta a kiejtés százalékát. A kalandjáték is jó lett volna, ha többet értünk belőle. A gyakorlás részénél szerintem túl sok a feladat. Ezért, mire a végére érek, már nincs kedvem hozzá, és koncentrálni sem tudok rendesen. Amikor a szövegértés volt magnóról, ott az első pár hallgatás az nem annyira ment. De a vége felé már sokkal jobban értettem.
6. osztályos kislány:
Nekem az tetszett benne, amikor a kiejtést lehetett gyakorolni, és néhány szónál akár 97% is volt. A nyelvtan része az nehéz volt, az elején még csak ment, de volt, amikor csak 63%-ot értem el. Az utóbbi pár órában már 90%-ot tudtam. A Reading-es része tetszett nagyon, mert volt benne humoros és érdekes szöveg is. A kalandjáték a kedvencem. Meg is találtam egyszer a tárgyat. Az is jó volt benne, amikor kis film is volt a szöveghez. Ami nekem nem annyira tetszett, de hasznos volt, amikor le kellett másolni a szöveget a füzetbe, mert nem szeretek írni.
6. osztályos kislány:
MultiCenter
Nekem ez az egész program jobban tetszett, mint az iskolai kis számtech. teremben. Érdekesebb és színesebb volt. Én tanultam belőle, főleg a melléknév fokozást. Nekem az tetszett a legjobban, amikor egy szöveget meghallgattál, és voltak hozzá kérdések, és meg lehetett nézni a jelentését, és elmondhattad te is a mondatot (mondjuk visszahallgatni nem volt egy nagy élmény). A másik dolog, ami nagyon tetszett, a szavak kiejtésének a százalékolása volt. Szerintem jó dolog volt elmenni, hogy másféleképpen is tanuljuk az angolt.
6. osztályos kislány:
Nekem tetszett a MultiCenter, mert tetszettek a feladatok. De én inkább azt szerettem, amikor rá lehetett beszélni (ezek tetszettek a legjobban). Meg amikor lehetett hallgatózni, az is tetszett. A teszteket meg a gyakorló részeket már nem annyira szerettem. A kalandjáték sem tetszett annyira, mert sokszor nem értettem, hogy mit kell csinálni. Szerintem sokkal jobb, hogy nem az iskolában számítógépeztünk, mert a MultiCenterben játszunk és tanulunk is egyben. És az is jó, hogy a két órát nem az iskolában töltöttük. Úgyhogy nekem nagyon tetszett.
|
A MultiCenterben tartott foglalkozásuk után kerületünk tanítónője a Tanító újságba 2003. áprilisában írt cikket:
A MultiCenterben jártunk
A XIII. kerületi Kék Általános Iskolában tanítok. Az egyik tantestületi értekezletünket a Láng Művelődési Központban tartottuk, hogy megismerjük az ott folyó munkát. Nem is gondoltuk, hogy milyen fantasztikus dolgok várnak itt ránk.
Felbaktattunk a legfelső emeletre, és itt elkezdődött a varázslat. Odaültünk a számítógépek elé, és még nem sejtettünk semmit. Ám egy gombnyomás, és ismét gyermekekké váltunk. Előbukkant két segítőtárs, Puding és Habcsók, a két kedves dínó-gyerek, s az ő segítségükkel megismerkedtünk néhány programmal. Úgy álltam fel, hogy ide mindenképpen elhozom az osztályomat is!
Kétségeim voltak, vajon a gyerekeket is elvarázsolja a hely? Engem könnyen rabul ejtett, hisz én nem ülök minden nap a számítógép előtt. De ők? Nekik ez természetes.
Az előre megbeszélt időpontban meg is érkeztünk a gyerekekkel. Néhány perces kedves beszélgetés után izgatottan foglalták el a helyüket a gépek előtt a barátságosan berendezett teremben. Türelmesen (!) végighallgatták a gépek kezelésére vonatkozó legfontosabb szabályokat, ezután elindíthatták a programot.
Néhány perc elteltével minden kételyem eloszlott. Érdemes volt idejönni!
Az „Élet a Földön” című program elrepítette őket messzi tájakra, sivatagba, őserdőbe, tengerek partjára.
A legapróbb feladat elvégzése után is a legügyesebbnek érezhette magát minden kisgyerek. Te vagy a legjobb! Csak így tovább! Ügyes vagy! – bíztatta őket Puding és Habcsók.
Kipirult arccal, mosolygó szemekkel kérték a további feladatokat, melyekből akadt itt bőségesen.
Az állatok hangjainak felismerésével, sorrendjük megjegyzésével a memóriájuk fejlődött. A pillangó kifejlődését bemutató feladat interaktív módon segítette őket a tananyag elsajátításában. Az állatoknak segíthettek hazatalálni élőhelyükre, mindeközben sok-sok dicséretet kaptak a kis dínóktól. Egymás után következtek az érdekes feladatok. De az idő nagyon gyorsan elrepült, s fájó szívvel kapcsolták ki a gyerekek a számítógépeket. Mikor jövünk legközelebb? Sokkal tovább maradjunk! - hangzott olyan gyerekek szájából, akik naponta ülnek otthon a saját számítógépük előtt.
Igen! A varázslat most is működött!
Hol van ez a csudahely? Ez a MultiCenter. De mit is jelent a név? A MultiCenter a világ számos országában alkalmazott oktató-fejlesztő rendszer. Pedagógiája a „Játszva tanulás” kifejezéssel jellemezhető. Itt szakképzett pedagógus irányításával minden tanuló életkorának, egyéni fejlettségének megfelelő feladatot kaphat, sok-sok sikerélménnyel fűszerezve. Itt jó lehetőség nyílik a szabadidő hasznos eltöltésére is. Nagyon örülök annak, hogy létezik ez a hely, amelyet a MTESZ hozott létre és üzemeltet a XIII. kerületi Önkormányzat támogatásával, és remélem, hogy sok kollégám is talál a környezetében MultiCenter oktatási központot.
Zsámboki Józsefné
Budapest XIII. kerületi
Kék Általános Iskola II.c osztályfőnöke
|
|